ریاست هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی ، هنری سرو امید برنامه های انجام شده در ایام ولایت را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه سرو امید، حجت الاسلام محمد کاظم نوری ریاست هیأت مدیره مؤسسه سرو امید با اشاره به لزوم پایبندی به روشهای دیرین و سنتی در تبلیغ غدیر، بر ضرورت نوآوری و یا بازیابی سنتهای تبلیغی پیشین در قالبی جدید تاکید کرد.

حجه الاسلام نوری گفت: مؤسسه سرو امید با بهره گیری از ظرفیت مردمی خویش در تعامل با مؤسسات و نهادهای مذهبی، ارائه طرح ، پشتیبانی و عملیات اجرایی را در دستور کار خود قرار می دهد.

وی با بیان اینکه همه ساله با تشکیل گروههای فکری ،علمی در فاصله زمانی مناسب تا غدیر خم نسبت به برنامه های لازم در ایام غدیر ، چگونگی نشر معارف علوی وهم چنین برگزاری جشنها در سطح شهر تهران و حمایت از برنامه های گروههای ترویجی در استان و کشور تصمیم گیری می شود.

ایشان همچنین تنوع فعالیت مؤسسه را در اعزام مبلغ و اجرای برنامه های پرده خوانی  و تشکیل نشست های دانش افزایی و اراِئه ء محتوای متناسب با مسایل روز را در سطح کشور تشریح کرد و استقبال مخاطب عام از یک طرف و از سویی دیگر روحانیون ،مبلغین و مجامع فرهنگی ازاین برنامه ها را ، دلیل بر موفقیت آن دانست.

 

به گفته وی  : یکی از برنام های هر ساله این مؤسسه کمک به برگزاری صدها جشن در سطح شهر تهران می باشد. که با تأمین مبلغ و ارسال اقلام تبلیغی و ترویجی این امر محقق می شود.

نوری افزود در سال جاری این مؤسسه برای برگزاری 500 جلسه آئینی در سطح شهر تهران همکاری داشته است که در این میان 250 جلسه مرتبط با غدیر خم بوده است.

عضو هیأت مدیره مؤسسه سرو امید با اشاره به لزوم بکارگیری شیوه های نوین تبلیغی از اجرای اولین دوره آموزشی پرده خوانی غدیر با همراهی اساتید مبرز این حوزه و همچنین تربیت نیروی تخصصی برای اجرای آئینی و پرده خوانی خبر داد.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه محتوای این دوره های آموزشی  در سال گذشته در قالب آثار هنری بهشت غدیر شامل دوازده پرده از ماجرای غدیر، در همین مؤسسه خلق و تولید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نوری در خصوص برگزاری مسابقات، با تشریح سامانه مسابقه ” بخوان برای نجف”

گفت : همه ساله برای برگزاری مسابقات کتابخوانی نسبت به تدوین کتاب به زبان عمومی و انتشار آن در مجامعه فرهنگی اقدام میکردیم . اما امسال درقالب یه صفحه در  سامانه ای با محتوای مناسب و جذاب ویژه ایام غدیر  برای برگزاری مسابقات اقدام کردیم که دسترسی به این سامانه  از سوی موسسه در اختیار مؤسسات فرهنگی و مجموعه های تبلیغی در سرتاسر ایران قرار گرفت.

وی افزود استقبال چندین هزار نفری از این سامانه از کیش تا شهرهای شمالی ایران نشان از موفقیت این طرح دارد ، هر چند انتظار می رود نهادهای عمومی، تبلیغی در کمک به بخش خصوصی برای اطلاع رسانی بیشتر تلاش و همکاری بهتری را مبذول دارد.

نوری در پایان با تشریح تأکید روایات بر مسأله احکام غدیر از توزیع چندین هزار وعده غذایی در قالب موکب خدمتگزاران امام رضا(ع) در روز عید غدیر در مؤسسه خبر داد.

رئیس هیأت مدیره سرو امید ضمن تشکر از امور مساجد، سازمان مناطق آزاد کیش، هیأت های مذهبی و نهادهای تلاش کننده در موضوع غدیر ابراز امید مداری کرد با هم افزایی نیروهای ولائی گام های مؤثری تر و ماندگاری را بتوان برداشت.